TOIMITUS & PALAUTUS

Toimitus

Toimitusehdot

BLACK WEEK

Tarjoamme Black Weekin aikana tehdyille tilauksille pidemmän vaihto- ja palautusoikeuden.

18.28.11.2022 välillä tehtyjen tilauksien viimeinen palautus- ja vaihtopäivä on 31.12.2022. Palautukset hyvitetään kokonaisuudessaan alkuperäiselle maksutavalle.

29.11.2022 ja sen jälkeen tehtyjen tilausten palautusaika on normaalien palautusehtojemme mukainen.

 

1. Käyttämättömillä tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus. Huomioi, palautusten normaali käsittelyaika on noin 1–3 viikkoa. Käsittelemme palautukset saapumisjärjestyksessä.

2. Varastosta löytyvän tuotteen toimitusaika 3–5 arkipäivää. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, ilmoitetaan siitä asiakkaalle viipymättä.

3. Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on viallinen, tulee asiakkaan ilmoittaa asiasta viipymättä Pomar.fi-verkkokaupan asiakaspalveluun joko sähköpostitse info(at)pomar.fi tai puhelimitse +358 (0)2 6343 124 (ma–pe 8–15.30).

4. Noutamattomista lähetyksistä perimme rahtikulut.

5. Tilauksen sitovuus: sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakas on tilaussivulla vahvistanut nämä toimitusehdot sekä hyväksynyt tilauksen.

6. Hinnat ja tuotetiedot: kaikki ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron. Veroerittely näkyy tilausvahvistuksessa. Kaikki hinnat ja tuotetiedot ovat sitoumuksetta. Pomar.fi varaa oikeuden hinnoittelu- ja tuotetietovirheisiin sekä mahdollisten toimitusvaikeuksien sattuessa kaupan peruuttamiseen ja purkamiseen. Toimitukset EU:n ulkopuolelle: kaikki hinnat ovat ilman arvonlisäveroa. Pomar.fi ei vastaa EU:n ulkopuolelle toimitettaessa mahdollisista veroista tai tullimaksuista.

7. Jos sinulla on kysyttävää, voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme (info(at)pomar.fi, +358 (0)2 6343 124) ennen tilaamista.

8. Pomar.fi ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Pomar.fi vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevista seikoista, kuten sodasta, luonnonmullistuksista, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Pomar.fi-verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

9. Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen.

Toimitustavat & -ajat

Toimitustavat maittain

Tilauksen jälkeen saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen sekä linkin, jonka kautta voit seurata tilauksesi etenemistä. Kun tuotteet on lähetetty varastoltamme, saat sähköpostiisi toimitusilmoituksen sekä linkin, jonka kautta voit seurata toimituksesi etenemistä.

Huomaathan, että seurantakoodin aktivoitumisessa kestää noin yhden arkipäivän verran.

 

Toimitus Suomeen

 
Toimitus Suomeen on ilmainen. Voit valita toimituksen joko Postin tai Matkahuollon kautta.

Posti
Valitsemasi toimitustavan mukaan voit joko noutaa tilaamasi tuotteet valitsemastasi Postin toimipaikasta tai tilaamasi tuotteet toimitetaan valitsemaasi toimitusosoitteeseen.
Tilauksen jälkeen saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen sekä linkin, jonka kautta voit seurata tilauksesi etenemistä. Kun tuotteet on lähetetty varastoltamme, saat sähköpostiisi toimitusilmoituksen sekä linkin, jonka kautta voit seurata toimituksesi etenemistä.
Saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä tai sähköpostitse, kun lähetys on noudettavissa Postin toimipaikasta.
 
Tilatessasi Ahvenanmaalle, muistathan valita toimitusmaaksi Ahvenanmaan, jotta et joudu maksamaan ylimääräistä arvonlisäveroa.
 
Huomioithan: Jos olet valinnut Express-paketin (toimitus kotiovelle), kuski ei ilmoita paketin saapumisesta erikseen. Jos et ole vastaanottamassa pakettia, se viedään asiakaspalvelupisteeseen, josta paketin voi noutaa.
 
 
Matkahuolto
Voit valita toimitustavaksi myös Matkahuollon. Tilauksen jälkeen saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen sekä linkin, jonka kautta voit seurata tilauksesi etenemistä. Tilaus toimitetaan arkisin valitsemaasi Matkahuollon noutopisteeseen. Saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä tai sähköpostitse, kun lähetys on noudettavissa Matkahuollon toimipisteestä.
 
Huom. Matkahuollon palautukset palvelupisteeseen (ei automaattiin), tarkemmat ohjeet palautuskohdasta alempaa.
 

Toimitus Ruotsiin ja Tanskaan

 

Ilmainen toimitus Ruotsiin ja Tanskaan. Paikallinen kuljetusliikkeemme Ruotsissa ja Tanskassa on Bring. Tilausta tehdessä (kassalla) voit valita lähimmän noutopisteen tai automaatin. Saat Bringiltä sähköisen ilmoituksen, kun tilaus on noudettavissa.

Ruotsi: Toimitukset maanantaista perjantaihin

Tanska: Toimitukset maanantaista lauantaihin

Pakettia säilytetään vain 7 päivää noutopisteessä. Noutamattomat paketit palautetaan lähettäjälle.

 

Toimitus muihin maihin

 

Posti Postal Parcel Baltics (ilmainen)

Viro, Latvia & Liettua

Posti Parcel Connect (ilmainen)

Alankomaat, Belgia, Itävalta, Puola, Saksa & Tsekki

Posti Parcel Connect (9 €)

Bulgaria, Espanja, Luxemburg, Portugali, Slovakia, Slovenia & Unkari

Posti Priority (9 €)

Irlanti, Italia, Kreikka, Kroatia, Kypros, Malta, Ranska, Romania, Norja & Sveitsi

Posti Priority (12,9 €)

Kanada, Israel, Japani & Yhdysvallat

Toimitusajat

BLACK WEEK

Huomioithan, että Black Weekin aikana toimitusajat ovat tavallista pidempiä.

Myös noutopisteet ja automaatit saattavat ruuhkaantua. Jos noutopiste on täynnä, kuljetusliike (Posti tai Matkahuolto) valitsee lähimmän vapaana olevan noutopisteen. Pomar ei valitse vaihtoehtoisia noutopisteitä.

Voit seurata toimitusta sähköpostiisi tulleen läheyskoodin avulla.

 

Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen. Olemme asiakkaisiin mahdollisimman pian yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse, mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia tai ilmoitettua pidempään.

Tilatessasi tuotteen saat tilausvahvistuksen sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta voit nähdä tilauksesi tiedot. Tarkista aina, että tiedot tilausvahvistuksessa ovat oikein. Jos jokin askarruttaa mieltäsi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Tallenna aina tilausvahvistus, ja muista aina antaa tilausnumerosi ottaessasi yhteyttä meihin.

Huomaathan, että seurantakoodin aktivoitumisessa kestää noin yhden arkipäivän verran.

 

Arvioidut toimitusajat maittain

 

  • Suomi (ml. Ahvenanmaa) 3–4 arkipäivää

 

  • Alankomaat 6–8 arkipäivää
  • Belgia 6–8 arkipäivää
  • Bulgaria 7–11 arkipäivää
  • Espanja 6–10 arkipäivää
  • Irlanti 5–7 arkipäivää
  • Islanti 6–8 arkipäivää
  • Israel 10–12 arkipäivää
  • Japani 10–12 arkipäivää
  • Italia 5–8 arkipäivää
  • Itävalta 6–8 arkipäivää
  • Kanada 10–12 arkipäivää
  • Kreikka 6–10 arkipäivää
  • Kroatia 8–10 arkipäivää
  • Kypros 7–9 arkipäivää
  • Latvia 3–5 arkipäivää
  • Liettua 4–6 arkipäivää
  • Luxemburg 6–8 arkipäivää
  • Malta 7–9 arkipäivää
  • Norja 6–8 arkipäivää
  • Portugali 7–11 arkipäivää
  • Puola 6–8 arkipäivää
  • Ranska 6–9 arkipäivää
  • Ruotsi 4–7 arkipäivää
  • Romania 7–9 arkipäivää
  • Saksa 5–7 arkipäivää
  • Slovakia 6–8 arkipäivää
  • Slovenia 6–9 arkipäivää
  • Sveitsi 6–7 arkipäivää
  • Tanska 5–7 arkipäivää
  • Tsekki 6–8 arkipäivää
  • Viro 3–5 arkipäivää
  • Unkari 6–9 arkipäivää
  • Yhdysvallat 10–12 arkipäivää
 

Noutamattomista paketeista aiheutuvat kustannukset

Varaamme oikeuden periä noutamattomista paketeista aiheutuvia postitus- ja käsittelykuluja 19,90 €. Vähennämme summan palautuksen hyvityksestä. Noutamaton lähetys ei ole palautus.

Palautus

Palautusoikeus ja palautusohjeet

Käyttämättömillä tuotteilla 30 päivän palautusoikeus siitä, kun olet vastaanottanut tilauksesi. Sopivuustakuulla haluamme varmistaa, että olet tyytyväinen niin istuvuuteen, ulkonäköön kuin kokoonkin. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäistä vastaavassa kunnossa ja myyntikelpoinen. Mahdollisia hinta- ja tuotetietolappuja ei saa irrottaa. Jos palautettu tuote on vahingoittunut johtuen huonosta pakkaamisesta, emme hyväksy palautusta.
 

1. Palauta käyttämättömät tuotteet alkuperäisessä kenkälaatikossa

 

2. Täytä palautuslomake ja laita se kenkälaatikon sisään. Pakkaa laatikko alkuperäiseen paperipussiin tai jollain muulla sopivalla tavalla. Peitä pakkauksesta alkuperäiset lähetysviivakoodit.

Ilmoita palautuslomakkeessa selkeästi haluatko vain palauttaa tuotteen ja saada rahat takaisin vai haluatko vaihtaa tuotteen.
 
Mikäli et löydä palautuslomaketta, ole yhteydessä asiakaspalveluumme info(at)pomar.fi, ilmoita tilausnumerosi ja pyydä asiakaspalveluamme lähettämään sinulle uusi palautuslomake.
 

3. Lue maakohtaiset postitusohjeet alempaa

4. Maksun palautus
 
Maksettu kauppasumma palautetaan alkuperäiselle maksutavalle välittömästi, kun tuote on palautunut edellä mainituin ehdoin meille. Aika kauppasumman palautumiseen asiakkaalle vaihtelee maksutavasta riippuen.
 
Muista säilyttää saamasi Postin tai Matkahuollon palautuskuitti siihen asti, kun olet saanut maksun palautuksen.

Palautukset Suomesta

Voit palauttaa tilauksesi ilmaiseksi Postin tai Matkahuollon kautta.

PALAUTUS POSTIN KAUTTA

 
Kirjoita paketin päälle seuraavat tiedot:
 

636673

Pomarfin

 

Peitä pakkauksesta alkuperäiset lähetystarrat. Vie paketti mihin tahansa Postin toimipisteeseen.

Jos paketti tuli automaattiin, sait sitä varten Postin koodin. Sama koodi käy palautuksessa ja saat sillä lokeron auki. Voit myös palauttaa automaattiin tulleen paketin Postin asiakaspalvelupisteeseen.

Muista säilyttää Postista saamasi palautuskuitti siihen asti, kun olet saanut maksun palautuksen.

 

PALAUTUS MATKAHUOLLON KAUTTA

 

Kirjoita paketin päälle seuraavat tiedot:

9538401
Pomarfin
 

Peitä pakkauksesta alkuperäiset lähetystarrat. Vie paketti mihin tahansa Matkahuollon toimipisteeseen.

Matkahuollon automaatin kautta palauttaminen ei ole mahdollista.

Muista säilyttää Matkahuollosta saamasi palautuskuitti siihen asti, kun olet saanut maksun palautuksen.

 

MUUTA HUOMIOITAVAA

 

Muilla tavoin lähetetyistä asiakaspalautuksista emme hyvitä palautuskuluja.

Huomioi, että palautusten normaali käsittelyaika on noin 2-3 viikkoa. Käsittelemme palautukset saapumisjärjestyksessä.

Palautukset Saksasta ja Itävallasta

Voit palauttaa tuotteet maksutta liimaamalla kenkien mukana tulleen Parcel Return Connect -tarran pakettiin. Liimaa tarra siten, että se peittää vanhan postitustarran.

Vie paketti haluamaasi Parcel Connect -palvelupisteeseen (löydät listan palautuspisteistä https://paketshopfinder.dhlpaket.at/).

Muilla tavoin lähetetyistä asiakaspalautuksista emme hyvitä palautuskuluja.

Huomioithan, että palautuksessa saattaa kestää tavanomaista pidempään, keskimäärin 14–25 arkipäivää.

Palautukset Virosta, Latviasta ja Liettuasta

Voit palauttaa tuotteet maksutta liimaamalla kenkien mukana tulleen Postal Parcel Baltics Return -postitustarran paketin päälle.

Liimaa tarra siten, että se peittää vanhan postitustarran.

Tilaa paketin nouto Itellan asiakaspalvelun kautta:

Viro www.itella.ee 

Latvia www.itella.lv 

Liettua www.itella.lt

Muilla tavoin lähetetyistä asiakaspalautuksista emme hyvitä palautuskuluja.

Huomioithan, että palautuksessa saattaa kestää tavanomaista pidempään, keskimäärin 14–25 arkipäivää.

Palautukset Belgiasta, Tsekistä, Alankomaista ja Puolasta

Voit palauttaa tuotteet maksutta liimaamalla kenkien mukana tulleen Parcel Return Connect -postitustarran paketin päälle.

Liimaa tarra siten, että se peittää vanhan postitustarran.

Vie paketti itsellesi sopivaan noutopisteeseen https://paketshopfinder.dhlpaket.at 

Muilla tavoin lähetetyistä asiakaspalautuksista emme hyvitä palautuskuluja.

Huomioithan, että palautuksessa kestää keskimäärin 14–25 arkipäivää.

Palautukset Ruotsista ja Tanskasta

Voit palauttaa tuotteet maksutta liimaamalla kenkien mukana tulleen Customer Return -postitustarran paketin päälle.

Liimaa tarra siten, että se peittää vanhan postitustarran.

Vie paketti itsellesi sopivaan noutopisteeseen:

Ruotsi www.bring.se/privat/kundservice/utlamningsstallen 

Tanska www.bring.dk/kort

Muilla tavoin lähetetyistä asiakaspalautuksista emme hyvitä palautuskuluja.

Huomioithan, että palautuksessa kestää keskimäärin 14–25 arkipäivää.

Palautukset muista EU-maista

Palauta tuotteet valitsemallasi postitustavalla. Palautuskustannuksista vastaa asiakas itse.

Palauta tuotteet osoitteeseen:

Pomarfin Oy
PL 7420
00002 Helsinki
Finland
 

Peitä pakkauksesta alkuperäiset lähetystarrat. Valitse aina sellainen lähetystapa, jossa on seurantanumero. Asiakas on vastuussa siitä, että paketti saapuu perille.

Palautukset EU-maiden ulkopuolelta

Palauta tuotteet valitsemallasi postitustavalla. Palautuskustannuksista vastaa asiakas itse.

Palauta tuotteet osoitteeseen:

Pomarfin Oy
Vanhatie 10
29630 Pomarkku
Finland
 

Peitä pakkauksesta alkuperäiset lähetystarrat.

Tärkeää: Ennen kuin lähetät tuotteet takaisin, lähetä meille sähköpostilla (info@pomar.fi) tilausnumerosi sekä tuotteiden nimet, jotka olet palauttamassa. Tämä on tärkeää tulliselvitysviiveiden välttämiseksi, emme voi käsitellä palautusta ennen kuin tuotteet on vastaanotettu ja käsitelty.

Tulliprosessien ja viivästysten vuoksi emme tarjoa vaihtoa EU:n ulkopuolisille ostoksille.

Valitse aina sellainen lähetystapa, jossa on seurantanumero. Asiakas on vastuussa siitä, että paketti saapuu perille.

Reklamaatiot ja peruutukset

Reklamaatiot

Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen: info(at)pomar.fi.

Tilauksen peruminen

Asiakas voi peruuttaa tilauksensa, mikäli toimitus ei ole tapahtunut kohtuullisessa ajassa. Tilauksen perumisesta tulee ilmoittaa osoitteeseen info(at)pomar.fi. Yleensä ilmoitamme asiakkaillemme sähköpostilla tai puhelimitse, jos toimitusaika eroaa tilausta tehtäessä ilmoitetusta. Myös Pomar.fi pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ja rahojen palauttamiseen asiakkaan tilille.

Varaamme oikeuden periä noutamattomista paketeista aiheutuvia postitus- ja käsittelykuluja 19,90 €. Vähennämme summan palautuksen hyvityksestä. Noutamaton lähetys ei ole palautus.

Yhteystiedot

Pomarfin Oy
Tehtaantie 1
29630 Pomarkku
Suomi
puh. +358 (0)2 6343 124
sähköposti: info(at)pomar.fi

Asiakaspalvelu

info(at)pomar.fi
puh. (02) 634 3124

Asiakaspalvelu avoinna:
arkisin mape
klo 08.00–15.30